TPL_ESW_EASYPEASY_MAIN_CONTENT
zvire-se-dere-nahoru-a-chce-dzungli-pro-vsechny
Diego Rivera. Night of the Poor. 1928. Výřez. wikiart.org

Zvíře se dere nahoru a chce džungli pro všechny

Mostečané Mostu v Mostu zřídí „vesnice pro lůzu“.

Dovolím si rozšířit komentář Očima Saši Mitrofanova Vesnice pro lůzu, džungli pro všechny[1] o některé souvislosti. Myslím, že si to zasloužíme. V Mostě žiji a situace, kterou zachycuje uvedený komentář, je mi docela dobře známá.

V prvé řadě – vesnice pro lůzu je chytlavé označení, protože jistě neujde pozornosti dokonce i za hranicemi Mostu a jeho okolí[2]. Co víc si v předvolební době přát!  V Mostě se nositelé podobných „nápadů“ v předchozích obdobích vyznamenávali tím, že metodou „cukru a biče“ lákali Mostečany na tzv. volební losovačky[3]. Na vysmátých tvářích Mostečanů (viz foto v předchozím odkazu), z nichž nemalá část byla a je zřejmě i z řad zástupců oné „lůzy“, není patrné, že by si vůbec připouštěli, čemu a komu to vlastně tleskají. Korupce v přímém přenosu? Vždyť si na ně konečně někdo vzpomněl a chce jim něco dát a přímo do ruky! Pravda, zlí jazykové tvrdí, že při vydávání cen byli údajně dotazováni, zda vědí, když si cenu berou, koho mají volit. Asi věděli, protože dnešní propagátoři vesnice pro lůzu byli opakovaně u moci v letech 2006–2010 za přímého spojenectví s KSČM a po dalších volbách za jakéhosi „vzájemně výhodného souručenství“ taktéž. Pravda, to spolu kamarádili ještě „hoši a děvčata“ ze Severočeši.cz a SMM, vzájemně si jistili svá konání, až, jak to bývá, „když jedni nemají dost a chtějí mít ještě více“. A už to bylo. Už se prali. U soudu skončila „nejpopulárnější politička“ H. Jeníčková, mecenáš J. Zelenka, který si pro své „milióny“ nevidí do úst a nekontroluje se, až se ucho utrhne… Jen Tonda se z Mostu odstěhoval a pouze pachuť ze studií s titulem MBA u Vlastimila Vozky zůstala. Elán nabízet své bohaté komunální zkušenosti má prý ale pořád.

Tedy – v druhé řadě – období cukru končí. Vesnicí pro lůzu začíná období biče. Když si přestaneme pohrávat s důrazem slovního spojení, zůstane nám v kořenu celé věci  problém sám. Ten vyhřezne a bude se probírat právě s podzimními volbami. Proč? Nemyslím si totiž, že by vesnice pro lůzu byla pro mostecké voličské prostředí až tak nevábná. Naopak. Poznají se v tom jen nemnozí. Text sám možná zláká voliče. A kdo by v Mostě dnes nebojoval s nepřizpůsobivými! Snad jen ten, kdo je ještě více nepřizpůsobený, a hlavně se jím nehodlá ani v blízké budoucnosti stát. No a chcete-li znát statistiku o počtu takto „nepřizpůsobených“, stačí k tomu prsty na obou rukou. Kolik je těch, kteří jsou ochotni se dnes přihlásit k tomu, že „vesnici pro lůzu“ za nic na světě volit nebudou.

Kdysi „rudý okres na severu“ dal světu a Mostecku, jak vidno, velmi pestrou paletu  následovníků. Nikdo ze zbytků KSČM v Mostě nepozvedl svůj hlas ke kritice o nálepkování místních občanů za lůzu. Dovolím si připomenout, kterak se kdysi zástupci strany zvané KSČM zlobili, když je v r. 1997 tehdejší místopředseda sněmovny K. Ledvinka označil spolu s republikány za „lůzu a spodinu lidské společnosti“. Jo, léta běží a KSČM je dnes stranou systému, který ve své podstatě ozkoušela, přijala a dovedla k dokonalosti většina stran a hnutí. ANO.

A abychom k mostecké realitě přičichli blíže – Most je nejen pro dnešek, ale i pro budoucnost jeho občanů problémem – především sociálně kulturním a psychologickým. V podstatě problému leží, že je spoustu propagátorů „vesnice pro lůzu“ nejen ze Sdružení Mostečané Mostu, ale v soft verzi třeba hnutí ProMost (min. do podzimních voleb „kontejnerové bydlení“[4]) – že je na světě plán na vesnice pro lůzu (Lůzov, smějí se někteří). Rozdíl mezi SMM a ProMost je možná v lingvistice, sociálně ekonomická podstata, tedy, že o podnikatelské aktivity v této věci nebude nouze, zůstává.

Takže? Bude to vše jednodušší, než si dokážeme představit.

Společný kšeft, do něhož se mají zaangažovat i místní Romové (představte si nižší náklady práce!), nakonec spojí i ty, kteří si ve volbách tzv. šli po krku.

Vítejte v Mostě, a neříkejte tomu džungle. Bude to recept na zapojení zisku z chudoby, vyloučení a vykořisťování, v takovém koktejlu moci, že časem může inspirovat.

17 8 2018

Diego Rivera. Night of the Poor. 1928. wikiart.org

 

 

TPL_ESW_EASYPEASY_ADDITIONAL_INFORMATION

Glosy

Podporují nás:

                                                     30 05 2018 KJ                 30 05 2018 Uprazeno             

Partneři:

logo pozadi cervena udalostiart-for-good-logo1Xantypacd12 8DeSYo4 HLIDACIPESlogoFINALv6 2016-10-02 Logo RR 2016 1

logo big   cze-logo    Peroutak logo1